Εικαστικά

Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, τα τελευταία χρόνια έχει χρησιμοποιηθεί για να την αναπαράσταση καλλιτεχνών που δεν είναι πια στη ζωή, όπως η Έιμι Γουάινχαουζ και τώρα έρχεται στην 30η επέτειο από τον θάνατο του κορυφαίου Σουρεαλιστή ζωγράφου, Σαλβαντόρ Νταλί να στο Μουσείο Νταλί στην Φλόριντα, τον Απρίλιο. Η διαδραστική έκθεση θα προσκαλεί τους επισκέπτες να αλληλεπιδρούν με το «αντίγραφο» του Νταλί. Με την χρήση της τεχνολογίας εκμάθησης μηχανής αλλά και αρχειακό υλικό, ο χαρισματικός πρωτοπόρος του σουρεαλισμού, θα ζωντανέψει στην οθόνη. Μια δημιουργική διαφημιστική εταιρία με έδρα το Σαν Φρανσίσκο σε συνεργασία με το μουσείο, συγκέντρωσαν και ταίριαξαν υλικό, από συνεντεύξεις και φωτογραφίες του καλλιτέχνη. Το υλικό που συγκεντρώθηκε μαζί με νέο που δημιουργήθηκε από ηθοποιό - σωσία του…
Το έργο «Women mending nets in the Dunes» του ζωγράφου, Βίνσεντ βαν Γκογκ θα δημοπρατηθεί τον Ιούνιο στο Παρίσι. Η τιμή εκκίνησης για την αγορά του πίνακα υπολογίζεται να είναι τρία με πέντε εκατομμύρια ευρώ. Ο πίνακας του ιμπρεσιονιστή ζωγράφου δημιουργήθηκε στην αρχή της καριέρας του, το 1882. Αποτελεί σημαντικό έργο την καλλιτεχνική του πορεία, μιας και τότε φαίνεται πως αρχίζει να ανακαλύπτει τις ικανότητες και το ταλέντο του στην τέχνη της ζωγραφικής. Ζωγραφίζει με λάδι σε καμβά και σχεδιάζει βαριές σκιές στο τοπίο, το οποίο είναι ένας αγρός με διάσπαρτες γυναίκες που φορούν λευκά καπέλα στα κεφάλια τους. Πρόκειται για τον πρώτο πίνακα του Βαν Γκογκ που μπαίνει σε δημοπρασία στο Παρίσι τα τελευταία είκοσι χρόνια, ο οποίος μάλιστα…
Το έργο «Women mending nets in the Dunes» του ζωγράφου, Βίνσεντ βαν Γκογκ θα δημοπρατηθεί τον Ιούνιο στο Παρίσι. Η τιμή εκκίνησης για την αγορά του πίνακα υπολογίζεται να είναι τρία με πέντε εκατομμύρια ευρώ. Ο πίνακας του ιμπρεσιονιστή ζωγράφου δημιουργήθηκε στην αρχή της καριέρας του, το 1882. Αποτελεί σημαντικό έργο την καλλιτεχνική του πορεία, μιας και τότε φαίνεται πως αρχίζει να ανακαλύπτει τις ικανότητες και το ταλέντο του στην τέχνη της ζωγραφικής. Ζωγραφίζει με λάδι σε καμβά και σχεδιάζει βαριές σκιές στο τοπίο, το οποίο είναι ένας αγρός με διάσπαρτες γυναίκες που φορούν λευκά καπέλα στα κεφάλια τους. Πρόκειται για τον πρώτο πίνακα του Βαν Γκογκ που μπαίνει σε δημοπρασία στο Παρίσι τα τελευταία είκοσι χρόνια, ο οποίος μάλιστα…
Έκθεση αφιερωμένη στον Ανρί ντε Τουλούζ-Λωτρέκ παρουσιάζεται από την Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου στο κτήριο της οδού Πειραιώς του Μουσείου Μπενάκη. To 2001 συμπληρώθηκαν εκατό χρόνια από το θάνατο του Ανρί ντε Τουλούζ-Λωτρέκ. Με αφορμή την επέτειο αυτή, εκατό κορυφαίοι γραφίστες από όλο τον κόσμο σχεδίασαν από μια αφίσα, τιμώντας τον ίδιο και το έργο του. Οι αφίσες αυτές παρουσιάστηκαν στην έκθεση Le Nouveau Salon des Cent, στο Centre Pompidou, στο Παρίσι, το χειμώνα της ίδιας χρονιάς.Η οργανωτική επιτροπή της έκθεσης είχε ζητήσει από τους συμμετέχοντες στο δημιουργικό της αφίσας να χρησιμοποιηθεί η φράση Le nouveau Salon des Cent. Exposition Internationale d’affiches. Hommage ή Ode à Toulouse Lautrec. Το θέμα μπορούσαν να το αναπτύξουν με απόλυτη ελευθερία στη θεματική και την…

Έκθεση ελληνικής θαλασσογραφίας στο Ίδρυμα B. & M. θεοχαράκη

Η Εθνική Πινακοθήκη & Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου και το Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη θα παρουσιάσουν στους χώρους του ιδρύματος την έκθεση «Παρά θιν’αλός: Θαλασσινά θέματα στη νεοελληνική ζωγραφική» με εξαιρετικά έργα,προερχόμενα από τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης και του Ιδρύματος Ε. Κουτλίδη.

Το θέμα της έκθεσης, η θάλασσα, άμεσα συνδεδεμένη με τη ζωή του ελληνικού λαού, την ιστορία του, τα βιώματά του αποκτά ένα συμβολικό χαρακτήρα στις μέρες μας και προτείνει στον επισκέπτη της έκθεσης, ένα ταξίδι πλημμυρισμένο από το φως και το χρώμα της Ελλάδας.

Εβδομήντα τέσσερις πολύτιμοι πίνακες της νεοελληνικής ζωγραφικής ολοκληρώνουν αυτή τη θεματική έκθεση με τα αντιπροσωπευτικά έργα των:  Κωνσταντίνου Βολανάκη, Βασίλειου Χατζή, Ιωάννη Αλταμούρα, Κωνσταντίνου Μαλέα, Νικόλαου Λύτρα, Κωνσταντίνου Παρθένη, Μιχάλη Οικονόμου, Νίκου Χατζηκυριάκου–Γκίκα, Γεράσιμου Στέρη, Σπύρου Παπαλουκά, Αγήνορα Αστεριάδη, Θάνου Τσίγκου, Πάρι Πρέκα, Γιάννη Γαΐτη,  Παναγιώτη Τέτση, Δημοσθένη Κοκκινίδη, Κώστα Τσόκλη, Βασίλη Θεοχαράκη,

Το έργο είναι μια παραγωγή του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης –Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης και πρωτοπαρουσιάστηκε στο Bey Hamam το 2011 σε επιμέλεια Συραγώς Τσιάρα.

Η έκθεση του έργου στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια επανεγκατάσταση, ένας σταθμός του ιστορικού κουκλόσπιτου που με αυτό τον τρόπο ολοκληρώνει έναν κύκλο φανταστικού ταξιδιού.

Η αφήγηση αποτελείται από 10 βιντεοπροβολές με σκηνές γύρω από την καθημερινή ζωή μιας γυναίκας που λαμβάνουν χώρα σε ένα κατασκευασμένο οικιακό περιβάλλον, σε έναν χρόνο ακαθόριστο,
αν και οικείο.

Η Κατερίνα Ζαχαροπούλου αντλεί την αναφορά της από το αυθεντικό Κουκλόσπιτο της Petronella Oortman, έργο που κατασκευάστηκε ανάμεσα στο 1686 και το 1710 και που εκτίθεται στο Rijksmuseum στο Άμστερνταμ.

Σκηνοθετεί με έπιπλα μινιατούρες έναν ετερόκλητο κόσμο από προσωπικά ενθυμήματα και βιώματα, βιντεοσκοπώντας τον χρόνο που περνά μέσα από απλές καθημερινές ασχολίες.

Παράλληλα με την έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη, η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών θα φιλοξενεί από τις 30 Ιανουαρίου ως τις 24 Φεβρουαρίου

Πρόκειται για ένα μοναδικό σε μέγεθος έργο γλυπτικής της τελικής νεολιθικής περιόδου, που αποδίδει αινιγματικά την ανθρώπινη μορφή. Το «αίνιγμα 7000 χρόνων» αναδύθηκε την Δευτέρα 30 Ιανουαρίου στην «αίθουσα του βωμού» για να παραμείνει εκεί ως την Κυριακή 26 Μαρτίου. Το Αθέατο Μουσείο είναι η επιτυχημένη δράση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου που προβάλλει επιλεγμένες αρχαιότητες από τον κόσμο των αποθηκών. Κάθε δύο μήνες ένα αντικείμενο παρουσιάζεται στους επισκέπτες για πρώτη φορά και ξεδιπλώνει την αφήγηση της άγνωστης ιστορίας του. Στις 19 Φεβρουαρίου και 19 Μαρτίου ημέρα Κυριακή και στις 10 Φεβρουαρίου και 10 Μαρτίου ημέρα Παρασκευή (ώρα 13.00) αρχαιολόγοι του Μουσείου υποδέχονται τους επισκέπτες στο χώρο της έκθεσης και συνομιλούν μαζί τους για τους τρόπους απόδοσης της ανθρώπινης μορφής στους…

Τα βιτρό στους καθεδρικούς του μεσαίωνα ήταν «η Βίβλος των φτωχών».

Εκεί αναπαρίσταντο ιστορίες από την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη - να βλέπουν οι πιστοί και να οδηγούνται στη σχέση τους με το θείο.

Έναν καινούργιο οπτικό «οδηγό» στην πνευματική ανάταση του σύγχρονου ανθρώπου ετοίμασε ο Αμερικανός καλλιτέχνης βιτρό Τομ Χόλντμαν. Με μια διαφορά.

Οι αναφορές είναι και στις 25 θρησκείες του κόσμου μας.

Και ο Χόλντμαν τονίζει ότι σε αυτό που ετοίμασε, η θρησκεία είναι απλώς μέρος της αφηγούμενης ιστορίας και όχι το επίκεντρό της.   

Όλα ξεκίνησαν πριν από δέκα χρόνια -και παραπάνω-, όταν τον Χόλντμαν τον προσέγγισε ο πρόεδρος του Utah Valley University, ο Μάθιου Χόλαντ.

Και του είπε μία μόνον φράση: «Κάν' το πιο μεγάλο».   Μετά από 12 χρόνια η εγκατάσταση του Χόλντμαν ήταν έτοιμη.

Σε αυτήν εργάστηκαν 40 καλλιτέχνες, 350 φοιτητές και 25 καθηγητές του πανεπιστημίου.

Ογδόντα βιτρό, 60.000 κομμάτια γυαλί που αφηγούνται την